شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۱۸:۰۶

قطعی آب در شهرک‌های صنعتی منجر به زیان صنعتگران است

باشگاه خبری فراساحل: شهرک صنعتی اهواز 3 نزدیک به 10 سال است که با مشکل و چالشی به نام آب دست و پنجه نرم می‌کند اما تا کنون هیچ اراده‌ای برای برطرف کردن مشکل این شهرک شکل نگرفته است. ایمان علیرضایی مدیر شرکت خدماتی شهرک صنعتی اهواز 3: تولد شهرک‌های صنعتی در صحنه صنعت کشور فصل جدیدی را در عرصه بازار و اقتصاد گشود چرا که این شهرک‌ها به محل هایی برای افزایش تولیدهای داخلی و ایجاد اشتغال تبدیل شدند هرچند که بسیاری از آنها بخاطر شرایط نامساعد سال‌های اخیر کرکره را پایین کشیده و کارشان را تعطیل کرده‌اند.


در برخی از استان‌های صنعتی کشور شهرک‌های صنعتی شکل و عملکرد متمایزتری دارند و معمولاً دامنه کاری‌شان نیز گسترده‌تر است. از جمله آنها شهرک صنعتی اهواز 3 است که واحدهای مهمی در آن مستقر هستند و به جرأت می توان گفت هر یک از این شرکت‌ها در عرصه‌های نفت، حفاری، فولاد و ساخت قطعات مورد نیاز این بخش‌ها جزو شرکت‌های تراز اول کشور به شمار می‌روند. این شهرک در نزدیکی اهواز درست در مقابل مجموعه بزرگ فولاد خوزستان قد برافراشته است اما در حال حاضر با مشکلی دست و پنجه نرم می‌کند که حتی عنوان کردن آن نیز برای چنین شهرک بزرگی مضحک به نظر می‌رسد!


شهرک صنعتی اهواز 3 نزدیک به ده سال با مشکل و چالشی به نام کمبود و قطعی مکرر آب دست و پنجه نرم می‌کند اما تا کنون هیچ اراده‌ای برای برطرف کردن این مشکل شکل نگرفته است. در این شهرک هرگاه قطعی آب رخ می‌دهد بالاترین تدبیر آبرسانی بوسیله تانکرهای آب است و این درحالیست که شرکت آب و فاضلاب کلانشهر اهواز حق اشتراک سنگینی را بابت آبرسانی از صنعتگران دریافت کرده ولی دسترسی به آب در این شهرک پس از یک دهه همچنان شباهت عجیبی به وضعیت فعلی شهر مسجدسلیمان دارد!


آب در این شهرک مانند شهر مسجدسلیمان فقط در ساعاتی از روز وجود دارد در حالی که برخی از شرکت‌ها آب جزو مواد اولیه آنها محسوب می‌شود و طبیعتاً قطعی آن نیز برایشان زیان آور خواهد بود. همانطور که گفته شد این شهرک به لحاظ فعالیت شرکت‌های مستقر در آن گستردگی خاصی دارد و طبیعتاً مراجعات زیادی از نقاط مختلف کشور و حتی خارج از کشور به آن صورت می‌گیرد. بسیار پیش آمده است که مهمانان شهرک صنعتی 3 اهواز قطعی آب این شهرک را به تمسخر می‌گیرند! قطعی آب در این شهرک منجر به زیان صنتگرانی است که در شرایط فعلی با مشکلات زیادی مانند تأمین مواد اولیه مورد نیازشان درگیر هستند ولی باید معضل قطعی مکرر آب را نیز تحمل کنند.


منحصر به فردترین شهرک جنوب غرب کشور با صبوری زیاد کمابیش با این مشکل سازش کرده‌اند اما ادامه چنین روندی غیر قابل تحمل است. بی خیالی شرکت آب و فاضلاب اهواز و نادیده گرفتن حق طبیعی صنعتگران در حقیقت مصداق بی‌توجهی به روح اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود زیرا بر کسی پوشیده نیست که صنعت در کشور ما حال و روز چندان خوشی ندارد و نیازمند است تا حمایت بیشتری از آن صورت بگیرد نه اینکه مشکلی بر مشکلات آنها بیافزاییم.



  کد خبر : 1847
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :